tematrio - sommarens läsplaner


Då är jag med i tematrion igen! Den här gången handlar det om det där som jag egentligen inte vill göra -planera min läsning. Men visst, lite tankar om vad som ska läsas i sommar har jag väl ändå. :)

1. Har precis mjukstartat mitt klassikerläsande och planen är att läsa ett par klassiska romaner också. Har inte bestämt vilka, men det står nog några olästa i bokhyllan tror jag, så de kanske jag dammar av. Annars blir det väl biblioteket där mängder av klassiker finns att tillgå. 

2. Jag tänker absolut tillbringa många avkopplande timmar med att läsa tidskrifter på bibliotekskaféet. Det finns en del tidskrifter som jag är nyfiken på men inte riktigt orkar ta till mig under terminerna, t ex Karavan och Filter.
3. Självklart planerar jag också att läsa några deckare. Hemma finns Kallentofts Den femte årstiden som jag ser fram emot att läsa och så blir det nog någon mer bok om Ruth Galloway som jag blev så förtjust i efter att ha läst Flickan under jorden.


Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Låter som bra sommarplaner tycker jag :)

2012-06-13 @ 10:35:14
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Cassandra

Klassiker är alltid trevligt :)

2012-06-13 @ 15:35:37
URL: http://lacrimamens.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0