anonyma skoälskares klubb

Maj. En minst sagt intensiv månad för en gymnasielärare som jag. Fyra klasser med treor som desperat försöker rädda sina betyg, höja sina betyg, få betyg över huvud taget. Betyg, betyg, betyg ... Man blir rätt utmattad och rättningshögen växer i snabbare takt än vad som är möjligt att hinna rätta undan. Denna månad är det bara lättsam läsning som gäller och jag grep därför snabbt första bästa chic-lit från bibliotekets pocketsnurra. Denna gång kände jag mig dessutom, för kanske första gången, rätt underhållen av en bok i denna genre så all heder till Beth Harbison och hennes Anonyma skoälskares klubb.

Anonyma skoälskares klubb
Lorna har en kraschad ekonomi, Sandra har social fobi och jobbar med telesex, Joss har ett urtrist jobb som barnflicka och Helenes politikermake har infört köpstopp. Dessa fyra helt olika kvinnor har ett gemensamt intresse - märkesskor (ja, alla utom Joss som mest bara vill slippa vara kvar i huset där hon jobbar). De gör vad som helst för att köpa märkesskor men eftersom ingen för tillfället har råd träffas de en gång i veckan och byter skor med varandra. Vänskap utvecklas så klart mellan kvinnorna och de hjälper varandra genom lite olika mindre kriser.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0