jag älskar dig inte

Det är smärtsamt. Det är förtvivlat. Det är gråt och bråddjup sorg. En man som kritiserar en kvinna, en kvinna som är rädd och osäker. Det är otrohet, aggressiva sms, barn som försöker förstå, barn som gråter, barn som skrattar, barn som tvingar vardagen att fortsätta. Det är vänner och syskon som ställer upp, som tröstar, som lyssnar på skriken, hjälper till med andningen. Det är ett liv som går i spillror men sakta, sakta börjar läka igen och steg mot ett nytt liv som tas.


Christina Stielli Jag älskar dig inte är en sådan där bok man inte vill lägga ifrån sig fast det gör ont. Jag dras in i berättelsen och kan liksom inte sluta. Läste större delen av den på Gusto och jag befann mig helt och hållet i min egen lilla läsbubbla. Missade nästan en elev som glatt hejade på mig. Det här är en av årets bästa läsupplevelser och definitivt sommarens bästa. 
 

Kommentarer
Postat av: läsdagboken, camilla

den perfekta gustoboken!

den hade jag aldrig upptäckt utan dig. noterar titel inför nästa 4-för-3-pocketinköp

2011-07-17 @ 20:38:21
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Roligt att kunna inspirera till bokinköp.

2011-07-17 @ 23:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0