engångsligg




Det har ju sin charm att läsa debutanter och charm är väl just vad Josefin Palmgrens Engångsligg har. Tjugoåriga Klementin har lyckats få en efterlängtad jobba-gratis-praktikplats på en trendig reklambyrå och varvar mindre arbetsuppgifter med slösurfande och raljanta observationer av reklamarna. Det mesta av sin lediga tid tillbringar Klementin på olika uteställen i Stockholms innerstad, sover hos kvällens ragg eller någon av de kompisar som kommer och går i hennes liv.

Först älskade jag boken. Saknade mina egna ungdomsår och ville tillbaka till tiden då man tog livet med en klackspark, allt var möjligt, pengar tämligen trivialt och spriten en livsstil. Men efter ett tag blir jag liksom lite utmattad. Känner att kroglivet inte lockar, att jag nog hellre åkt på den där Thailandssemestern med familjen och tillbringat den på stranden, inte på ett vandrarhem med ännu en skara män, vilket är vad Klementin gör. Jag känner mig helt enkelt lite för gammal för boken, men vill trots allt säga att det är en intressant debut med potential.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0