schulmann och grebe/träff

Avslappning de luxe har inletts. Hjärnan kopplar av. Borde skriva om de två böcker som jag läst ut de senaste dagarna, men jag orkar liksom inte knåpa ihop några långa invecklade kommentarer. Ett par korta rader om varje bok får det i alla fall bli.
Skynda att älska av Alex Schulmann överraskade positivt. Hade inte alls tänkte läsa den, men så sa kära syster att den var så bra och gick rakt in i hjärtat så jag läste den. Det är en fin bok, en varsam skildring av en far som inte är perfekt och som är gammal redan när barnen är små. En son som försöker sörja, men måste få hjälp med processen. Kanske den inte går rakt in i mitt hjärta, men det är ändå sällan man läser en vackert sorgsen bok.
Bittrare än döden av Grebe/Träff är den andra kriminalromanen om psykologen Siri och den innehåller det böcker i genren skall, men jag tycker kanske att spänningen uteblir. Det är nästan skildringen av Siri själv och hennes kämpande med sina känslor för sin döde ex-pojkvän och den nya kärleken Marcus som är bokens starkaste partier. Grebe/Träff kommer säkert att bli ett författarpar jag kommer att återvända till fler gånger.

Kommentarer
Postat av: Boktokig

Tyckte också om dessa två!!!

2011-12-30 @ 23:11:30
URL: http://boktokig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0