du ska vara spännande och varm

Mycket trevlig helg med kära mor på besök. Hon gjorde debut i EasyLine-salen, vi gick en shoppingrunda på sta'n och löste ett kryss som egentligen var alldeles för svårt. Läsning blev det inte så mycket av så Kunzelmann och Kunzelmann väntar fortfarande på att bli utläst. Visst är den bra, men tjock, och tar därför sin tid.  Kände att jag behövde något trivsamt och snabbläst, vände mig till pocketsnurran på stadsbiblioteket och hittade Du ska vara spännande och varm av Anna Bengtsson. Precis vad jag behövde!

Du ska vara spännande och varm

Fruensamhemma börjar nätdejta. Många män att välja bland finns det för denna smått kulturintresserade kvinna i 50-årsåldern, men det är så mycket som skall stämma och golfintresserad är hon inte. En personlighetsprofil skall också fyllas i, men det kan ju bli lite tolkigt, särskilt när man jämförs med övriga på sajten: "Jag svarar på nya luriga frågor för att få veta min verkliga personlighet. Man kan se resultatet i staplar. Det visar att jag är extremt teaterintresserad jämfört med andra på den här sajten (har sett två föreställningar under året). Jag läser ovanligt många dagstidningar (prenumererar på en morgontidning). Jag är visserligen ganska empatisk med i jämförelse med andra otroligt osocial! Jag förefaller vara välorganiserad. Slutsatsen blir att ett lämpligt yrke för mig skulle kunna vara militär." Varpå Fruensamhemma ringer Support ...

En riktigt humoristisk pärla som med värme skildrar den moderna kontaktannonsvärlden med alla krav och önskemål och förhoppningar om spirande romans. Gillar bilderna som illustrerar texten så tydligt och får mig att le ännu lite till.

(Och plöstligt minns jag att det i tidningen Land förr (och kanske även nu) alltid var väldigt många Jehovas Vittnen som satte in kontaktannons. Vad är kopplingen mellan JV och män och kvinnor på landsbygden? Någon som vet?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0