syndafall i wilmslow

Syndafall i Wilmslow

Jag vill verkligen tycka om David Lagercrantzs bok Syndafall i Wilmslow, men i ärlighetens namn har jag inte läst en enda sida på minst en vecka vilket brukar vara det samma som att jag gett upp.

Inledningsvis gillade jag boken, såg fram emot att läsa vidare och att få stifta bekantskap med det för mig okända geniet Alan Turing och de bisarra 50-talsteorierna om att homosexuella skulle vara lättare att rekrytera som spioner. Men, sen kommer vi in på den mer matematiska delen av boken och jag hänger inte med. Det är mattefilosofi sida upp och sida ner, om än förtäckt till en kommissaries nyfikna tankar, och jag känner mig bara korkad. Efter det kan jag liksom inte komma in i boken igen, och med ca 130 sidor kvar inser jag mig, om än motvilligt, besegrad av matematiken än en gång. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0