alice i underlandet

Som alla vet har Alice i Underlandet-filmen äntligen premiär i mitten på nästa vecka, så för att komma i stämning leta jag upp mitt ex av den berömda boken i hyllan. Den version jag har är ett antikvariatfynd från en semester i Göteborg för något år sedan och är en engelsk, kortad version av boken förgylld med vackra lanterna magica-bilder från slutet av 1800-talet. Med fantasins hjälp kan jag tänka mig in hur spännande det måste har varit att som litet barn, i en tid långt före television och youtube, titta på bilderna samtidigt som någon läste den galna och något förvirrande berättelsen befolkad av den ena udda karaktären efter den andra. Älskade, älskade Alice!

Alice in Wonderland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0