hey dolly

Hey Dolly av Amanda Svensson läste jag ut för ett bra tag sedan, men jag har av någon anledning glömt bort att blogga om den. Rolig var den i vilket fall!

Hey Dolly

Dolly, döpt efter en viss countrystjärna, är en härligt rapp ung kvinna med tråkig pojkvän, vänner som är lite störda och syskon med bullerbysyndrom. Tur att rockstjärnan och Marvin finns! En aning cynisk och så där härligt småelakt tittar hon på sin omvärld och sin samtid, samtidigt som hon också är rätt känslosam. Jag läste boken med ett stort leende på läpparna och försökt desperat komma på vem Jens Lekman är ...


Kommentarer
Postat av: Maria

Den boken blev jag sugen på. Har precis läst ut The Gurnsey Literary and Potato Peel Pie Society, mkt läsvärd. Nu är det Dan browns senaste...shit pinsamt men sant ;)

2009-11-19 @ 21:24:26
URL: http://galtoroad.bloggagratis.se
Postat av: blogg_bohemen

Tror att du skulle gilla Dolly! Dan Brown ... jag tröttnade efter Da Vinci-koden ...

2009-11-20 @ 13:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0