harem


Harem

Ännu en bok med min favoritkommissarie Cetin Ikmen i huvudrollen. Denna gång är det mordet på en ung kvinna, väninna till Cetins dotter, som är utgångspunkten och precis som vanligt tas vi med på en resa genom Istanbuls närmast mytiska gränder och bostadsområden och kopplingarna till Turkiets historia är påtagliga. Hollywood och maffian är viktiga ingredienser i berättelsen och på privatplanet får Cetin denna gång vara tonårsförälder på egen hand med en spirande kärlekshistoria mellan dottern och en ung man att förhålla sig till.

Jag älskar det! Barbara Nadels femte bok om den säregna kommissarien är i nivå med den första i serien och nu vill jag kasta mig över nästa bok i serien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0