nektar

Omslagsbild: ISBN 9789170023330, Nektar

Egentligen är jag lite motståndare till att tala om skräplitteratur, men så ibland dyker det upp en bok som inte kan kategoriseras på något annat sätt och jag avråder därför alla mina läsare från att införskaffa Nektar av Lily Prior.

I något slags försök till sagostämning berättar Prior historien om Ramona Drottoveo, som är allt annat än en skönhet men som har en sådan underbar doft att alla män faller hjälplöst för henne. Trots detta, och hennes fullständiga brist på självinsikt, går inte livet alls som hon tänkt sig. Till slut föder hon dessutom en dotter, som på bara några månader förvandlas till en ung kvinna och dessutom stjäl sin moders doft. 

Varför köpte jag ens denna bok? Snabbläst var den i vilket fall och det var det bästa med hela historien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0