släke

Ännu ett av dessa underbara och efterlängtade lov! Helt ledig blir jag inte, för imorgon måste jag vara på jobbet en sväng och rätta undan lite, men sedan hoppas jag på ledigt.

Släke

Lite mer lästid får jag också så jag inledde med att läsa ut Håkan Östlundhs debutkriminalare Släke. Helt OK, även om det märks lite att det är just en debut, särskilt när det kommer till upplösningen. Östlundh har skrivit flera böcker i serien om kriminalpolisen Fredrik Broman och jag kommer säkerligen att läsa fler av dem. Alla har dock inte lika kluriga titlar - vem anade att släke betyder ruttnande tång på gotländska?

Naturligtvis är det mord som begåtts och som skall utredas och miljön är gotländsk högsommar (någon mer än jag som längtar efter en deckare som inte utspelar sig på Gotland?). Fredrik får en kväll ett samtal från en gammal man som vill anmäla en felparkerade bil med en stinkande takbox. När Fredrik, en aning motvilligt, går med på att åka dit gör han en makaber upptäckt. I takboxen ligger ett uppsprättat lik, misstänkt likt det styckade lamm som hittades i en sjöbod tidigare under dagen.

Kommentarer
Postat av: Västmanländskan

Du får testa de som utspelar sig på Öland ;)

2009-04-07 @ 14:53:37
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com/
Postat av: blogg_bohemen

Ett ö-byte kanske inte vore fel! Tursamt nog så utspelar sig Kallentofts böcker i Linköping så jag inväntar del tre.

2009-04-07 @ 16:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0