oskuld och erfarenhet

Oskuld och erfarenhet

Som jag älskade Flicka med pärlörhänge! De två följande böckerna av Tracy Chevalier var också läsvärda, men den senaste, Oskuld och erfarenhet, fångar mig inte alls. En landsortsfamilj som arbetar med att tillverka stolar flyttar till det sena 1700-talets London, påbörjar sitt nya liv och knyter nya vänskapsband, men det känns ändå som att det inte händer något. Berättelsen står liksom still hela tiden, jag blir rastlös, och därför blir inte heller denna bok utläst. Trist, särskilt med tanke på att jag hittills tyckt att Chevalier har varit ett säkert kort.

Nu hoppas jag att nästa bok skall ge mig en riktig läsupplevelse! Tror att jag skall satsa på något lättsamt och gärna lite roligt. Har två tänkbara alternativ i bokhögen bredvid sängen - den bokhögen som hittills varit sådär ... men, jag ger inte upp hoppet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0