inte enklare än så

Omslagsbild: ISBN 9789170015533, Inte enklare än så

Jag gjorde ett försök med Små citroner gula, men det gick inte alls. Tyckte ändå att en författare som har så många läsare som Kajsa Ingemarsson var värd en andra chans så jag har nu läst Inte enklare än så. Tyvärr kan jag väl inte påstå att jag känner mig direkt frälst ...

Annika är gift med Tommy och de sliter med det så kallade vardagspusslet; jobb, barn, dagis, äktenskap. Annika börjar känna sig instängd, känner inte igen sig själv. Så börjar en ny man, Richard, på hennes jobb och tycke uppstår (för att uttrycka sig lite gammaldags). Hur skall hon göra med Tommy, med barnen, med Richard?

Förutsägbart nonsens enligt mig, men visst som hjärndödare funkar den väl skapligt. Det jag mest funderar på efter att ha läst några böcker om par med småbarn som inte har tid för något annat än dagishämtningar, jobb och ihopslängda middag av makaroner och korv, är varför denna typ av liv fortfarande är norm och varför det så ofta är kvinnorna som offrar mest och mår sämst. Böckerna som skildrar livet som småbarnsförälder i Sverige fungerar mycket avskräckande på lilla mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0