i denna ljuva sommartid

Omslagsbild: ISBN 9789100119430, I denna ljuva sommartid

När jag ändå hade läsångan uppe passade jag på att i ett huj läsa Mari Jungstedts I denna ljuva sommartid, eftersom jag hört så mycket gott om denna deckarförfattare. Lättläst, men välskrivet och jag förstår att hon har en stor skara anhängare.

En tidig morgon på en stillsam campingplats på Fårö skjuts snickaren Peter Bovide till döds. Utredningen inleds, och kommissarie Knutas avbryter sin semester för att delta i sökandet efter mördaren. Svartbyggen, illegal arbetskraft, koltransporter och rysk vodka är några av spåren som polisen följer, men utredningen kommer ingenstans. Så sker ett mord till, i kalkbrottet i Slite och i ett försök att hitta sambandet åker polisen Karin Jacobson till Gotska Sandö och gräver fram en gammal historia med kopplingar till den två morden.

Den här typen av deckare är perfekt helgläsning eller tågläsning, eftersom det hela tiden händer saker, men den koncentration som krävs av läsaren är inte alltför betungande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0