mitt livs roll

Omslagsbild: ISBN 9789170015687, Mitt livs roll

Gillade David Nicholls första bok Allt eller inget så mycket att jag mer eller mindre slängde mig över Mitt livs roll när jag såg den i bibliotekets pockethylla. Vill bara läsa roliga böcker just nu!

Stephen/Steve är en misslyckad skådespelare med det olyckliga efternamnet McQueen ... Han får mest roller som går ut på att spela död eller så medverkar han, mer eller mindre ovilligt, som ekorre i barnfilmer. I en teateruppsättning med Josh Harper, skådespelare med lysande karriär och världens tolfte snyggaste man, har Stephen en liten biroll men han är också reserv för Josh, så chansen att få spela huvudrollen någon kväll finns, kanske närmare än vad han tror. På en fest hemma hon Josh, möter han Josh fru Nora och de blir vänner, men Stephen vill nog mer. Mitt i allt detta försöker han imponera på sin dotter som lever med sin mor och hennes man, men dottern är föga imponerad av hans dåliga karriär, etta utan kylskåp och rollen som ekorre ...

Boken är underhållade på ett lite tragikomiskt sätt och jag vill verkligen att Stephen skall få sin chans, och att han verkligen skall lyckas, eller att han bara skall ge upp, göra något annat, spela huvudrollen i sitt eget liv för en gångs skull. Ser redan fram emot nästa Nicholls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0