kom närmare



Tunn, men välskriven, lite otäck bok som jag snabbt läste igår före semifinal ett i Eurovision Song Contest (som förövrigt måste ha samlat de sämsta låtarna i Europa i samma startfält ...)

Amanda bor tillsammans med Ed i en nyrenoverad vindsvåning i ett före detta industriområde. Allt är bra, fram tills dess att de en dag hör mystiska knackningar i väggen. Sakta börjar Amanda förändras, hon bränner sin man med cigaretter, missköter sitt arbete, besöker barer och raggar upp män. Någon annan styr Amandas handlingar och det blir allt mer tydligt att hon är besatt av en demon som sakta tar över hennes tillvaro och gör den till sin.

Jag tror inte på demoner, men Sara Gran skriver på ett sätt som gör att jag tror på varje ord. Det verkar fullt rimligt med demoner. Provocerande.


Kommentarer
Postat av: Västmanländska i Skåne

Oj, verkar läskig - det är nog inget för mig.

2008-05-26 @ 09:51:18
URL: http://ulejbro.blogsome.com
Postat av: blogg_bohemen

Den är inte så läskig, mer suggestiv. Jag är livrädd för skräckisar, men klarade denna så det är inga problem! :)

2008-05-27 @ 11:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0