fågelbovägen 32



Älsklingen sponsrade med nya promenadvänliga skor när han var hemma sist, så fylld av inspiration har jag knallat några varv runt sjön och samtidigt lyssnat på Sara Kadefors som läst sin egen bok Fågelbovägen 32. Riktigt bra uppläst och en handling som jag intresserat lyssnade till.

Karin är läkaren som bryr sig om alla, är fördomsfri, har god moral och jobbar gratis på en klinik för illegala invandrare. Den perfekta godhjärtade människan. En dag träffar hon Katerina på kliniken för illegala invandrare och när hon hör hennes berättelse om arbetet som svart städhjälp med usla förhållanden ber hon Katerina flytta hem till henne och hennes (perfekta) familj. Fast bara tills hon är frisk. Gud förbjude att Karin skulle ha svart hemhjälp.

Men Katerina blir kvar, dock är hon inte alls som Karin tänkt sig. Katerina tycker inte synd om sig själv, hon tar inte bara tacksamt emot, hon är en stark kvinna och Karins omtänksamhet faller platt. Med Katerina i huset börjar den fina fasaden som Karin byggt upp att rämna. Kanske är hennes liv inte så perfekt och kanske är hon inte så godhjärtad.

Detta är den första ljud-bok jag orkat lyssna klart på och jag tyckte uppriktigt att det var tråkigt att den tog slut. Jag vill fortsätta följa Karin, Katerina och de andra i familjen, men alla böcker måste ju ha ett slut. Nu får jag istället hoppas på att Sara Kadefors snart kommer med en ny, lika intressant, roman som jag kan lyssna på när jag går runt sjön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0