kuslig likhet

Tack och lov känner jag mig frisk idag, om än en aning svag ... minska 3.5 kg på två dagar ... finns trevligare sätt att göra det på ...



Hann i alla fall läs ut en påbörjad bok under dessa dagar. Jag har deckartema för tillfället och har nu läst min fösta Patrica Cornwell. Kuslig likhet handlar om rättsläkaren Kay Scarpetta som dras i en ett fall där ett mord på en trettonårig pojke upptäckts samtidigt som mannen som avrättat på liknande sätt tidigare dödförklaras efter en avrättning i elektiska stolen. Fler mord upptäcks, fíngeravtryck hittas och mitt i allt verkar det som om någon på Scarpettas avdelning raderat viktiga dokument ut databaser.

Jag tyckte mycket om denna bok inledningsvis, men någonstans i mitten tyckte jag att den började bli lite seg och jag måste tyvärr erkänna att jag inte riktigt orkade engagera mig i upplösningen. Boken har några år på nacken, men generellt brukar jag gilla deckare från tiden innan allt blev så otroligt tekniskt. När Scarpettas systerdotter har långa utläggningar om gammal datateknik känns det dock inte alls intressant.

Apropå mord så börjar Foyle´s War på måndag kl. 21.00 i SVT1. Inte missa denna mycket mysiga kriminalserie i andra världskrigs-miljö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0