mörker som gör gott

Omslagsbild: ISBN 9789170010903, Mörker som gör gott

Inte ofta jag hittar en bok på Åhlens pocketrea, men när C visade mig sitt reafynd Mörker som gör gott av Thomas Engström var jag också tvungen att inhandla den. En överviktig universitetslärares monotona enstöringsliv i Boston är precis vad jag gillar att läsa om!

Universitetsläraren är en svensk man, Tobias, som bott i USA i sexton år och han är inte direkt någon muntergök. Inrutade vanor och cynisk livssyn. Så en dag dyker det upp en tomåring som påstår sig vara hans son och Tobias liv börjar förändras och en hel del gamla minnen börjar göra sig påminda. Jag gillade Tobias allra bästa innan sonen kommer in i bilden, han är mer intressant då på något sätt. Boken är ändå helt OK och en hyfsad debut även om det är lite synd att Engström känner sig manad att avsluta med en slags "allt löser sig till det bästa"-final.

Kommentarer
Postat av: camilla

åh, ludvika! det låter som en skön vecka!



kul att du gillade boken och på samma sätt som jag, d.v.s. baksidestexten och början var bäst!

2008-07-15 @ 22:52:19
URL: http://lasdagboken.blogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0