främmande fågel

Omslagsbild: ISBN 9789170014512, Främmande fågel

Jag gillar Anna Janssons språk, men Främmande fågel var ändå en ganska slätstruken spänningsroman som jag tyvärr tror kommer att upplevas som inaktuell väldigt snabbt.

Handlingen utspelar sig på Gotland där först en brevduveägare insjuknar och dör. När mannens granne, kokerska på ett fotbollsläger, insjuknar placeras barnen och tränarna i karantän medan det som alla varit rädda för bekräftas - det är fågelinfluensa. Handlingen kretsar sedan kring jakten på botemedel och hur fågelinfluensan kunde komma till Gotland. Jag tycker aldrig att det blir tillräckligt spännande och när Jansson dessutom försöker få en en relativt krystad kärlekshistoria mellan kriminalinspektör Maria Wern och läkaren Jonathan sjunker mitt intresse ännu ett snäpp.


Kommentarer
Postat av: Magix

Javisst var kärlekshistorien krystad där bland alla döende!

2008-07-22 @ 18:04:29
URL: http://bokbabbel.blogspot.com
Postat av: Anonym

alltid kul när någon håller med! :)

2008-07-22 @ 20:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0