ingen i världen

Ingen i världen

Tänkte att jag skulle vidga mina vyer lite så jag valde boken Ingen i världen av Hisham Matar.

Året är 1979 och i Tripoli i Libyen bor Suleiman, en nioårig pojke, och hans familj. Kaddafiregimen har inletts och mycket runt den lilla pojken är hotfullt och obegripligt. En dag går Suleiman och till torget med sin mor för att handla och han får då syn på sin far, som egentligen skall vara på affärsresa, men fadern låtsas inte om honom. Närmast desperat försöker Suleiman bringa klarhet i vad som händer.

Får erkänna att mina bakrgrundskunskaper om Libyen och Kaddafiregimen inte riktigt räcker till för denna bok ... men hyfsat läsvärd var den trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0