fyndhörna



Det blev en liten sväng på bokrean igår. Trodde att det skulle vara lugnt precis efter lunch men det var massor av människor som plockade åt sig av årets reaböcker. Jag skippade den skönlitterära avdelningen helt på Akademibokhandeln och gick direkt till kokböckerna där jag, mot alla odds, faktiskt hittade en GI-kokbok som jag tyckte verkade både vettig och inspirerande; Cathrine Schücks GI till vardags. Frågan är nu bara om jag kommer att köpa kamutvete och quinoa ...

Knallade vidare till Bokia och där hade de en liten pocketrea till min stor förtjusning! När en pocket kostar 25 kr kan man chans lite så jag plockade åt mig Harri Nykänens Raid och tjallarna, Anna Quindlens Nattens ljus, Staffan Seebergs Sjöjungfruns namn samt Nina Lugovskajas Jag vill leva. Hoppas att åtminstone någon av dem visar sig vara ett riktigt fynd.

   Omslagsbild: ISBN 9789146215028, Jag vill leva : en skolflickas dagbok under Stalintiden Raid och tjallarna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0