vågat inköp



Igår var det dags för inköp av badrumsvåg. Känns ju lite omotiverande att gå på pulverdiet om man inte kan följa sin viktnedgång ... Har inte ägt en badrumsvåg på många år så det kändes lite konstigt att ställa sig på den och liksom få domen. Det blev dock positiv besked eftersom jag faktiskt vägde mindre än när jag var till dietisten i december. Hurra för pulver!

Igår hämtade jag dessutom leveransen av tio dietpulverförpackningar på Posten. Var så vansinnigt mycket billigare att köpa via nätet jämfört med på Apoteket. Synd att betala 400 kr extra om man säger så!



Mitt i allt flyttande har det inte blivit så mycket tid och ork över till bokläsande, men jag håller på att läsa en av bokrea-böckerna, Julie Gregorys Mamma sa att jag var sjuk. Precis som jag misstänkte är denna bok ingen litterär höjdare ... Det är dock väldigt upprörande att följa mammans besatthet av att göra sin dotter sjuk och att ständigt utsätta henne för obehagliga behandlingar på sjukhus och läkarmottagningar. Det är också upprörande att läkarna inte reagerar och misstänker att modern har Münchhausen by proxy. Jag väntar på att någon läkare i boken skall reagera och anmäla modern. Förväntar mig att modern avslöjas i slutet.

Visa mer information 

Roligast denna vecka har varit att få shoppa lite nya saker till lägenheten. Känner mig mycket nöjd med kuddfodralen från Indiska som skall förgylla min läshörna. Köpte också en söt, grön liten bordslampa på Åhléns som kommer att förgylla mitt underbara lilla kryp-in. Nästa inköp blir något så seriöst som en borrmaskin! Måste ha en för att få upp hyllorna till alla mina böcker. Kände mig dock lite förvirrad på Clas Ohlssons verktygsavdelning när jag upptäckte att det förutom borrmaskiner också finns borrhammare ... Vad är skillnade? Vad skall man köpa? Någon som vet?


Kommentarer
Postat av: J

Hälsning från Gamla Teatern (hotellet) i Östersund.
Vinter här, sol ibland men blåser som fasen = svinkallt.
Jag o C myser de timmar vi har tillsammans i hotellrummet, igår fick jag följa med och äta middag med LMS gänget (så nu vet jag vilka de är, kul). Imorgon åker vi tåg till Sthlm i 6 timmar....

Ang borrmaskin! köp absolut en borrhammare, det är den bästa maskinen för betongväggar. En "vanlig" slagborrmaskin får du ta i så du blir helt röd i ansiktet för att borra ett litet hål, med borrhammaren klarar du samma jobb med en hand...

Hör av dig om du vill ha borrhjälptips.


2007-03-17 @ 16:23:04
URL: http://enjoy.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Tack J! Du är verkligen full av överraskningar, inte visste jag att du var så händig! Blir definitivt en borrhammare! (Gillar ju inte att ta i alltför mycket!)

Mys vidare med C, och hälsa henne så gott! 6 timmar på tåg kan vara fantastiskt avkopplande. Jag har rutin, tar 5 timmar hem till mor!

2007-03-17 @ 18:54:18
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se
Postat av: J

Kanske ska ta titeln Handy Andy.....:-)

2007-03-18 @ 09:42:41
URL: http://enjoy.blogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0