smaklös dokusåpa

Så har då den smaklösaste varianten av dokusåpor snart gjort entré i Sverige. Nu planeras en dokusåpa där tio unga tjejer tävlar om att bli porrskådisar. Finalisterna skall filmas i flera olika avsnitt där de genomför olika sexuella akter. Avsnitten skall sedan läggas ut på nätet. Första pris: Spela in en lång porrfilm med ett produktionsbolag! Namnet på eländet: Fame Fucktory.

Vad är det för samhälle vi lever i? Sedan när blev det unga flickors dröm att vara porrskådis? Jag tycker det är skrämmande och sorgligt! Kalla mig gärna moraltant, men jag tycker att den här exploateringen av kvinnors kroppar är vedervärdig. Det är bara att vänta på att Kanal 5 börjar sända eländet på TV, kl 19.30!

Apropå ämnet kan jag varmt rekommendera den bok jag för tillfället läser, De dansande flickorna i Lahore av Louise Brown. Brown är antropolog och boken bygger på hennes anteckningar från tiden då hon levde i de prostituerades kvarter i Pakistans huvudstad. Här ärverna flickorna moderns jobb som prostituerad och det finns en hierarki mellan kvinnorna som baseras på folkslag och kunskap i traditionell dans bl. a. Mycket intressant! Särskilt med tanke på hur strikt förnjudet det är med utomäktenskapliga förbindelser och prostitution i Pakistan och inom islam.



Kommentarer
Postat av: Maria

alvarligt altså?

Jag som tycker att det är konstigt nog att de gör program om tutt-bingo

2006-10-26 @ 17:04:42
URL: http://www.morellens.blogg.se
Postat av: blogg_bohemen

Tyvärr så är det sant. Tragisk tid vi lever i!

2006-10-26 @ 17:13:37
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se
Postat av: Tennis

Men herregud.. man slutar aldirg att förvånas.. o vilka kommer se detta!?... Det ända som var liiiiiiite fyndigt var ju namnet: Fame Fucktory

2006-10-27 @ 19:32:55
URL: http://tenniscresendo.blogg.se
Postat av: blogg_bohemen

De räknade med både många sökande och många tittare! Tyvärr får de nog rätt ... Namnet är rätt kul, måste jag motvilligt hålla med om!

2006-10-27 @ 19:42:08
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0