foto och kvällste

Igår var det fotografering av min kör. 120 personer trängdes framme i koret i kyrkan. Trångt om saligheten, känns som ett passande uttryck ... Har goda förhoppningar om att det bli finfina foton, alla log som aldrig förr och försökte låt bli blinka eller blunda. Sällan som man ler i femtio minuter mer eller mindre konstant. Insåg när jag stod där med Colgate-smilet att det är en hårfin skillnad mellan att ha öppna ögon och att stirra som en galning. Hoppas att jag inte såg ut som det sistnämnda ... Skall i vilket fall bli roligt att se foton när de är framkallade.

Fortsatte mitt läsande av Predikanten. Är fortfarande inte helt övertygande om denna boks förträfflighet. Ikväll blir det talbok istället. Jag och Sambon tänkte att vi skulle förbättra vår nattsömn ytterligare genom att dricka en kopp "sov-gott-te" och lyssna på talbok innan vi kryper tills sängs. Sambon läser aldrig skönlitterära böcker, så han fick därför välja. Blev P.D James I mördarens rum inläst av Tomas Bolme. Bolme har en behaglig röst och P D James blir en ny bekantskap för mig. Alltid spännande med en ny författarbekantskap. Hoppas att detta med te och talbok blir en fin och avkopplande kvällstradition.

       


Kommentarer
Postat av: Jan

Just talbok innan man ska sova är superbra, men lyssna inte för sent. Jag och C försökte lyssna på Håkan Nesser Människa Utan Hund men det slutade varje gång att vi båda somnade i varsinn soffa och kunde inte komma ihåg någonting av det vi lyssnade på.
Vi fick lyssna om samma CD flera ggr... :-)

2006-11-08 @ 18:22:10
URL: http://enjoy.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Kanske bäst att lyssna först och dricka te efteråt. Sambon somnar fem minuter efter sov-gott-teet! Snark, snark! :)

2006-11-08 @ 18:26:59
URL: http://bohemianrhapsody.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0