älgkompis

Att tillbringa en lördag i sängen för att läsa ut en bok eller två är vi alla värda emellanåt. Jag unnade mig en sådan dag igår, eftersom jag ändå hade lägenheten för mig själv  och städningen kan ju alltid vänta en dag eller tio till ....

Läste ut Skam; slutet var inte så nervkittlande som jag förväntat mig, men det var ändå en helt ok läsupplevelse. Parallellt med ett flertal böcker har jag även läst Erlend Loes Doppler. Vet inte riktigt vad jag skall säga om den boken. Förstår att det är en slags analys av dagens samhälle, men jag kan inte riktigt förstå vad det är som gör Loe så hyllad. För mig funkar det liksom inte med en man som flyttar ut i skogen, blir bästis med en älg och bygger en totempåle . Kan dock hålla med om att folk är lite väl duktiga i sin mentalitet och att vi gått kunde vara lite mindre duktiga. Inget toppbetyg till Doppler från mig.

  
Erlend Loe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0