positiv nedgång



Oooohh, så nöjd med mig själv jag är nu! Dietistbesöket blev ingen pinsam historia med två kilo plus på vågen utan istället visade den 1.6 kg nedåt! Nu känner jag mig fylld av energi och lite mer motiverade till en hälsosammare livsstil. Tänk vad lite frukt och grönt kan göra!

På jobbet får jag inte mycket gjort ... Har tre rättningshögar som jag sneglar på utan att kunna bestämma mig för vilken jag skall börja med. Får nog ändå bli ... nej, jag vet inte! :)

Veckans läsning är Marie Hermanssons Mannen under trappan. Lite underlig bok om ett ungt tvåbarnspar som flyttar in i ett hus där det bor en liten, mystisk man under trappan. Handlingen befinner sig i gränslandet mellan saga och verklighet och jag vet inte om mannen under trappan finns eller om han bara finns i den manlige huvudkaraktärens hjärna. Skall bli spännande att fortsätta läsa denna bok! Marie Hermansson skriver alltid på ett fängslande sätt och min tidigare favoritbok är Värddjuret om en kvinna som efter en resa till Borneo upptäcker att hon bär på en utrotningshotad fjärilsarts puppor. Mycket spännande!

  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag blev besviken på Mannen under trappan. Tyckte också om Värddjuret och Musselstranden, men jag ska nog sluta vänta på något så bra av henne.

2006-12-04 @ 15:59:51
URL: http://www.yfronten.blogg.se
Postat av: blogg_bohemen

Känner mig inte heller så imponerad. Kommer att bli en dussinupplevelse. Tur att jag har en Ranelid som ligger på tur i boktraven! :)

2006-12-05 @ 10:45:23
Postat av: Camilla

Jag gillade Mannen under trappan jättemycket!
Jämförde med "the madwoman in the attic" från litteraturvetenskapen (Jane Eyre).

2006-12-05 @ 22:13:14
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: Jennie

Grattis Sophie!!!! Jag tycker du är jätte duktig!

2006-12-07 @ 15:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0