mannen under trappan



Kände mig allmänt trött och frusen igår efter att ha cyklat hem i ösregnet och vad passar då bättre än att krypa ned i badkaret med en bok och så lite härlig soul-musik i bakgrunden!

Läste ut Mannen under trappan. Den var stundtals riktigt spännande, men totalintrycket var ändå att boken inte riktigt levde upp till mina förväntningar. Intressant idé dock och jag kan hålla med Camilla om att vissa Jane Eyre-vibbar sprids! :) Slutet av boken kändes lite för avhugget och nödlösningsaktigt, som om inspirationen tröt och bokförlaget tvingade författaren att lämna in boken för tryckning. För alla som gillar böcker på randen till nervsammabrott kan jag dock rekommendera den, även om den rent berättarmässig är en bra bit ifrån Värddjuret.

Ikväll botas eventuell frusenhet med en kopp te på Favoritkaféet i E:s sällskap.Uppdatering från Londonresan har utlovats!  

   

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0