böcker med schlagerkänsla

Så är det äntligen dags för schlagerveckan! Som de flesta säkert vet älskar jag Eurovision Song Contest. Tittar glatt på alla bidrag i båda semifinalerna, skriver gärna ner någon liten anteckning om alla bidrag och är tokladdad på lördag kväll. Detta är i det närmsta en religiös vecka för mig.

Konstigt nog tycks det finnas ett samband mellan litteratur och schlager för flera av våra svenska artister som tävlat i Melodifestivalen och/eller ESC har gett ut böcker. Tyvärr lockar väl inte deras böcker lika mycket som sångtävlingen, med undantag av Sundströms Vinteräpplen som är riktigt läsvärd.

När kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var (pocket)  Kikki Danielsson : ett schlagerliv (inbunden)    Tunna skivor av mig (CD ingår ej längre) (inbunden) Hur man närmar sig ett träd (inbunden)  Hej! Mitt namn var Elton Persson (pocket)  Vinteräpplen (inbunden) 


Kommentarer
Postat av: mind the book

haha, roligt med schlagertema!

då ska jag läsa Sundström. längtar efter svensk pocket

2012-05-23 @ 14:47:07
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Självklart ett schlagertema! :) Vinteräpplen är dock knappast en glittrig schlager. Tänk mer torp, Österbotten och socialt arv. Överraskande bra!

2012-05-23 @ 21:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0