bokbloggsjerka 2 - 5 mars

Lite senare än vanligt svarar jag på denna veckas bokbloggsjerka:
 
Finns det någon bok som har fått översvallande recensioner men som du själv absolut inte tyckte om?

Ja, det där händer väl lite då och då kan jag tycka. För några år sedan hyllades ju Stieg Larssons Milleniumtrilogin av alla. Jag läste första boken, Män som hatar kvinnor, men förstod inte storheten. Självständiga kvinnor har vi mött förr i litteraturen och deckarintrigen är välskriven men inte utomordentlig. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann gillade jag inte heller. Jag lyssnade på den som ljudbok och enda anledningen till att jag fortsatte ända till slutet var Björn Granaths fantastiska uppläsning. Senast i raden har vi Knausgård, Min kamp 1. En stor suck av lättnad när den var utläst.

Kommentarer
Postat av: Boktjuven

Av dem har jag inte läst Min kamp, men känner mig inte mer sugen nu...

Postat av: blogg_bohemen

Nej, jag skulle så klart avråda från läsning av just den boken ... :)

2012-03-04 @ 21:00:42
Postat av: Monika

Åh nej, jag som snart ska ge mig på Min kamp 1...



För övrigt håller jag med om Hundraåringen... fast jag läste den.

2012-03-05 @ 16:50:51
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: Boklusen

Håller med dig om Hundraåringen, den gillade jag inte heller. Däremot tyckte jag att Män som hatar kvinnor var riktigt bra. Åtminstone andra halvan av boken :). Den första halvan var riktigt seg.

2012-03-05 @ 20:12:36
URL: http://boklusensbokblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0