läsning på tåg

 
Beger mig norrut imorgon för en vecka hos mor, med stopp på vägen upp för att träffa min härliga vänner. Alltid lika trevligt! Så mycket bloggat blir det nog inte under veckan för datorn får stanna hemma och mobilappen fungerar för tillfället inte alls (vilket är lite smått irriterande måste jag säga).
 
Det är ju några timmars tågresa upp och hem, och sedan brukar det alltid bli tid för läsning även under veckan, så det är bäst att ladda upp med lite böcker i packningen. Frågan är som vanligt - vilka? Så här får det bli tror jag:
 
Miss Mary Bennets självständighet av Colleen McCullough
I köket av Monica Ali
Sågverksungen av Vibeke Olsson
Sommarljus av Jón Kalman Stefánsson
 
... och kanske även Den femte årstiden av Mons Kallentoft.
 
Någon som läst någon av böckerna? Bra, dålig?
 
 

Kommentarer
Postat av: Monika

Sommarljus är en underbar bok om man gillar ett vackert språk och fantastiska miljöbeskrivningar.

Svar: None
blogg_bohemen

2012-06-30 @ 14:31:32
URL: http://bokslut.blogspot.se/
Postat av: ewa

Perfekt för en tågresa är Anita Nairs Kvinnor på tåg.

Svar: Den boken läste jag för något år sedan och minns att jag tyckte om den. Nattåg till Lisabon är också en lockande titel för resor.
blogg_bohemen

2012-07-03 @ 07:49:28
URL: http://ewasbokgarn.blogspot.se/
Postat av: mind the book

Underbar bild! Maximera upplevelsen med en hatt!

Svar: None
blogg_bohemen

2012-07-03 @ 21:10:56
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: Västmanländskan

Jag har läst Sågverksungen och gillade den jättemycket!

2012-07-09 @ 19:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0