I've been booked

Skriva nr 5 Jul/Aug 2012
 
Mulet och regnigt, men vad gör det när det finns tidningar som Skriva att läsa! Jag var ju en av de lyckliga som fick ett nummer av Skriva via Booked.
 
Även om jag inte skriver på någon bok själv och inte heller har några dikter liggandes i byrålådan i hopp om att bli en diktsamling tycker jag Skriva är en trevlig tidning att läsa och bläddra i. Den är snyggt utformad och ger tips om allt från hur man skapar en trovärdig massmördare till hur man skaffar en agent.
 
Uppskattade mest att läsa om hur olika författare lägger upp sitt skrivarbete och kan konstatera att de förhåller sig väldigt olika till synopsis. Roslund & Hellström skriver synopsis på över etthundra sidor medan Majgull Axelsson inte skriver något alls. Befriande med olikhet!
 
När midsommardagen började kännas lite väl seg läste jag Johan Carles försök att skapa en kriminalroman som sticker ut och småfnissade lite åt de märkliga karaktärerna han kom fram till. Helt ärligt kunde nog deckarvärlden behöva en kommissarie som är transvestit och könsneutral. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0