strindberg om morgonen

Jag har fått en ny vana så här mitt under sommarledigheten. Varje morgon, medan älsklingen tryggt snarkar vidare bredvid mig och jag därför inte kan slå på sänglampan, läser jag e-bok på min Iphone. Det finns något trivsamt med att läsa Strindberg i en modern teknikapparat. Dessutom finner jag En dåres försvarstal rätt underhållande med allt tramsande fram och tillbaka med att försöka dölja sin känslor eller låta dem släppas fria. Det är schvung i språket och jag är mycket positivt överraskad.

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej! Ett tips om du gillar August Strindberg; bloggen "Böcker,böcker,böcker..... har en tävling där man kan vinna böcker av August Strindberg om du är intresserad :) Länken till den bloggen kan du hitta på min hemsida!

Svar: Jag har aldrig varit någon Strindbergfantast, men just En dåres försvarstal gillar jag faktiskt. :)
blogg_bohemen

2012-07-19 @ 18:49:16
URL: http://bokslukare.blogg.se
Postat av: Nilmas Bokhylla

Vilken härlig rutin :)

Svar: Ja, man kanska alltid skulle ha en e-bok på lager för att kunna fortsätta med morgonläsandet.
blogg_bohemen

2012-07-19 @ 21:50:51
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Anna

Underbart! Tror nog Ågust skulle gillat ditt sängläsande! Finns ju värre sätt att vakna, men jag undrar över valet av bok. Underhållande? jag måste missat ngt.

Svar: Jag tar Strindberg med en nypa salt och då kan jag faktiskt le åt hans märkliga små utspel och ångestattacker.
blogg_bohemen

2012-07-19 @ 22:32:49
URL: http://joanna-ochdagarnagar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0