Hösten är ju inte så illa trots allt

 
Äntligen har jag också tittat igenom Höstens böcker och efter en lång stund av bläddrande, kaffedrickande och antecknande blev det följande lista på böcker jag vill läsa ur höstens bokskörd (och då hann jag ändå inte med att kolla igenom ungdomsdelen ...)
 
Alfabeta
Fvonk av Erlend Loe
 
Brombergs
Religion för ateister av Alain de Botton (om jag nu orkar med att läsa något som inte är skönlitterärt ...)
 
Lind & co
Middagen av Herman Koch
Dödens rum av Susanne Staun
 
Forum
Boel och Oscar av Josefine Sundström
Vattenänglar av Mons Kallentoft
Så länge jag minns av Petra Holst
En man som heter Ove av Fredrik Backman
Porträttet av dig av Isabel Wolff
 
W & W
Innan du dog av Grebe/Träff
Kupé nr. 6 av Rosa Liksom
 
Albert Bonniers
Springa med åror av Cilla Naumann
Styckerskan från Lilla Burma av Håkan Nesser
Apelsinskalaren av Ayad Akthar
Det dyrbara av Linn Ullmann
 
2244
Svarta havet av Kéthévane Davrichewy
Heder av Elif Shafak
Lustmordet av Mehmet Murat Somer
 
Damm förlag
Mina fräknar av Sofia Hallberg
 
Printz Publishing
Mannen som glömde sin fru av John O'Farrell
En nypa salt av Maria Goodin
 
Norstedts
Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell
Fuskaren som försvann av Per Naroskin
Nu jävlar! av Heidi Linde
 
Leopard förlag
Örfilen av Christos Tsiolkas
 
Basil
När gud var en kanin av Sarah Winman
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mind the book

Loe! Naumann!

är det Ullmanns som går som följetong i DN? verkar bra (men läser inte romaner på det viset, så väntar)

Svar: Verkar vara en lovande höst tycker jag och visst är det extra kul att Naumann kommer med en ny bok! Gillar verkligen hennes böcker. Ja, jag tror att det är Ullmanns som går som följetong, men jag gör som du och väntar. Känns för mycket Hemmets Journal att läsa den i följetongsformat.
blogg_bohemen

2012-07-22 @ 09:49:14
URL: http://lasdagboken.blogdns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0