bokbloggsjerkan 13 - 16 januari

Då var det fredag och dags för en ny jerka!

Fick du några bokliga julklappar i år?

Ja, två böcker till mig blev det. Min lillebror gav mig en av Vargas Llosas böcker förra året och i år fick jag Tranströmers Samlade dikter 1954 - 2004. Känns som att han hittat ett fungerande tema med Nobelpristagarna! Har läst Tranströmer då och då under jullovet och jag gillar verkligen det jag läser. 

Jag fick också en bok om KB Kungl. biblioteket Byggnaden & samlingarna av Burius m. fl. Har bläddrat en del i den och det finns riktigt fina bilder i den. Ja, alla är kanske inte så fina, lite mer medeltidsruskiga, men de är väldigt fascinerande och jag stannar upp och fingranskar dem verkligen. En perfekt bok att ha liggande på soffbordet för att läsa i lite då och då.

   

Kommentarer
Postat av: Monika

Dikter har jag aldrig klarat av att läsa. Däremot har jag gillat när någon annan läser dem högt. Tycker det låter så konstigt i huvudet när jag läser dem själv.

2012-01-13 @ 18:45:09
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: Sara Pepparkaka

Vad kul med någon som följer samma tema år efter år, få se vad han hittar på till nästa jul.

2012-01-13 @ 22:23:30
URL: http://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/
Postat av: blogg_bohemen

Dikter kan låta konstigt i mitt huvud också. Jag är inte så förtjust i långa dikter, det skall vara korta och med en inledningsrad som tilltalar mig.



Ja, kul med samma tema särskilt när det innebär att man får en bok!

2012-01-14 @ 13:55:37
Postat av: Jessica

Tranströmer är bra, grattis till den julklappen!

2012-01-15 @ 16:49:46
URL: http://denvarbra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0