tematrio - bokbloggare




I denna veckas tematrio ber Lyran oss att berätta om tre bokbloggare vi läser så här kommer tre tips på bokbloggar jag följer.

1. Jag har följt Västmanländska i flera år. Hennes "vanliga" blogg var nog en av de första bloggar jag började läsa och jag tittar fortfarande in ett par gånger i veckan. Det är tack vare Västmanländskan som jag upptäckt mitt favoritmellanmål - Skyr. Sedan en tid tillbaka har hon även i bokblogg som jag följer och eftersom jag vet att vi har rätt lika boksmak ser jag fram emot att få massor av lästips att fylla på inköpslistan med. (Eller, ja, lånelistan skall det ju vara numera ...)

2. Boklusens bokblogg började jag läsa under hösten och jag gillar verkligen denna blogg. Det är opretentiöst och Boklusens skriver om alla möjliga typer av böcker, inte bara skönlitteratur alltså. Dessutom kan man följa vad som händer på pockettoppen och få tips om olika tidningar och tidskrifter. Alltid trevligt att titta in till Boklusen. 

3. En annan blogg som jag började följa i höstas är Bokhyllan i Pepparkakshuset. Älskar Sara Pepparkakas sätt att enligt en bestämd mall bestående av fyra frågor snabbt tala om vad hon tyckte om den lästa boken samtidigt som man får en uppfattning om bokens handling. När jag snabbsurfar bland bloggar uppskattas den här typen av effektivitet! 
 


Kommentarer
Postat av: Västmanländskan

:-D

2012-02-07 @ 00:18:08
URL: http://vastmanbok.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0