bokbloggsjerka 3 - 6 augusti

 
Fredag = jerka och här är veckans fråga:
 
Vilken  bokrelaterad pryl står högst upp på din önskelista just nu?
 
Den här veckan var jag tvungen att tänka efter och rannsaka mig själv lite. Känner att jag borde säga att jag önskar mig en läsplatta. Det är ju liksom det man skall ha nu. Men ... Jag är faktiskt inte alls beredd att släppa pappersböckerna. Om jag nu så gärna vill ha pappersböcker borde jag kanske önska mig ytterligare en bokhylla, men helt ärligt får den inte plats i vår lilla lägenhet och dessutom lånar jag ju allt fler av de böcker jag läser.
 
Så, finns det inget bokrelaterat som jag önskar mig? Jo! En läslampa. Ligger ju helst i sängen och läser och där finns det en, om inte optimal och supersnygg, så i alla fall fungerande belysning. När jag vill krypa upp i soffhörnet och läsa är jag dock beroende av dagsljuset och på hösten och vintern vet ju alla hur det är med den varan. Har väl egentligen inte letat så mycket efter en lämplig lampa, men så är det också först senaste halvåret som jag börjat sitta mycket och läsa. Kan hända att det dyker upp en liten IKEA-lampa till hösten! :)
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Man är ju lite bortskämd med dagsljus den här tiden på året, speciellt om man, som jag, bor i Norrland.

Svar: Men då är du kanske å andra sidan verkligen i behov av en läslampa när höstmörkret faller? :)
blogg_bohemen

2012-08-03 @ 20:40:34
URL: http://kajsasbokblogg.wordpress.com
Postat av: Vargnatts bokhylla

Jag är inte heller redo att släppa mina pappersböcker,de är för speciella för mig:).
Men läslampa ja, det vore något att skaffa här också! Det är ju snart mörkt ute igen

Svar: Visst är det något speciellt med dem. Gillar att kunna bläddra, känna sidorna. Titta i dem och känna doften. Men pappersböcker eller inte, en läslampa borde verkligen varje bokmal ha. :)
blogg_bohemen

2012-08-03 @ 21:12:20
URL: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se
Postat av: C.R.M. Nilsson

Jag är inte helt redo att släppa pappersböckerna ännu. Det lär nog dröja ett bra tag.

Svar: Det verkar som att rätt många fortfarande föredrar papper. Skönt att inte vara den enda konservativa. :)
blogg_bohemen

2012-08-03 @ 21:24:35
URL: http://lacrimamens.com/blog
Postat av: Monika

Jag vet inte riktigt hur jag ska komma så långt att jag kan släppa pappersböckerna, men just nu kan man säga att jag försöker vänja mig. Ofta parallelläser jag pappersversion och e-bok, det har jag märkt är väldigt praktiskt, speciellt om man åker tåg eller så :)

Svar: Jag har läst ett par böcker på min Iphone och jag förstår ju att det blir en annan sak med läsplatta, men jag är nog inte mogen för det steget ännu.
blogg_bohemen

2012-08-04 @ 08:14:38
URL: http://bokslut.blogspot.se/
Postat av: Lena

Inte jag heller vill släppa pappersböckerna. De har sin charm. Bokhyllor verkar vara något som många behöver!

Svar: Absolut charm! I en läsplattan är det ju bara att radera boken och så är det som om den aldrig funnits. Det finns något obehagligt över det.
blogg_bohemen

2012-08-04 @ 12:47:45
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Helena

Nä det där med att släppa pappersböckerna känns inte lockande för mig heller. Det kan ju helt enkelt inte bli samma sak att läsa på en skärm.

Svar: Den fysiska känslan försvinner ju med plattan, men visst jag kanske skulle läsa fler tegelstenar om de inte vägde något. Eller nej, det är ju inte vikten utan just längden som avskräcker mig. :)
blogg_bohemen

2012-08-04 @ 16:23:46
URL: http://helenasbokhylla.wordpress.com
Postat av: Leah Alexandra

Jag vet inte hur du känner men jag känner att det är riktigt svårt att hitta både en snygg, praktisk och bra läslampa (alltså att den riktar ljuset rätt utan att störa folk i närheten som inte vill ta del av dess skarpa sken).

Svar: Ja, helt lätt är det verkligen inte. Jag vill ha en lampa som funkar både när jag sitter och ligger i soffan utan att jag behöver se själva glödlampan. Dessutom kan jag inte bestämma mig för om det är bäst med en golvlampa eller en som jag kan ha på fönsterbrädan. Ja, dagens I-landsproblem är ju verkligen detta, men för oss bokmalar är belysningsfrågan alltid aktuell. :)
blogg_bohemen

2012-08-04 @ 21:14:44
URL: http://rader.leahskriver.se
Postat av: Stockholmsflickan

Jag känner faktiskt inte heller något behov av en läsplatta. Kommer nog dröja länge innan jag kan tänka mig något annat än pappersböcker :)

2012-08-05 @ 17:21:24
URL: http://skrivande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0