tematrio - påskläsning




Böcker som passar att läsa i påsk är vad veckans tematrio handlar om. För mig är inte påsken någon stor högtid och jag förknippar den inte heller med någon särskild litteratur. Jag skriver därför om tre böcker jag kommer att läsa under detta påsklov, utan någon som helst tanke på påskkärringar eller den återuppståndne Jesus.

1. Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Häxor passar ju trots allt bra i påsktid.  Jag har etthundra sidor kvar i denna mycket läsvärda ungdomsbok. Verkligen en positiv överraskning. 

2. Änglavakter av Kristina Ohlsson. Påskekrim - jodå! (Kanske detta trots allt blir en riktigt påsklista?) Jag tyckte Askungar var en bra debut, men var inte lika imponerad av Tusenskönor. Ryktet säger dock att Änglavakter skall vara bättre, så jag Ohlsson en chans till. 
 
3. En karta över omöjlig längtan av Anuradha Roy. En kärlekshistoria och en familjesaga som utspelar sig Indien, det låter väl som läsning för mig? Har lånat den och lånat om den, men nu skall jag väl äntligen hinna läsa den hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Jag har läst Ohlssons fjärde bok så började i lite fel ordning ;)

2012-04-03 @ 16:25:13
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Anna

En karta över... har jag läst och den gillade jag så mycket. Det ska bli spännande att läsa vad du tycker om den.

2012-04-03 @ 21:52:51
Postat av: blogg_bohemen

Fjärde - då har Ohlsson kanske hunnit hitta en jämnare kvalité?



Ska börja på En karta över ... ikväll. Ser fram emot läsningen!

2012-04-04 @ 19:29:38
Postat av: Bokmoster

Har just börjat på Askungar, får se vad mitt omdöme blir så småningom.

2012-04-05 @ 09:40:04
URL: http://bokmoster.blogspot.se/
Postat av: Boktjuven

Jag tror jag har läst en av Ohlsson, men isåfall tyckte jag inte om den. Var det ett prästpar som blev mördat och hade med flyktingar att göra?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0