tematrio - nobelpriset 2011



Veckans tematrio handlar givetvis om Nobelpriset. På torsdag gläntar Englund på dörren och deklarerar vem som vunnit årets Nobelpris i litteratur. Så frågan Lyran ställer är helt enkelt:

Vem får Nobelpriset 2011?

Jag tänker faktiskt inte ens gissa. Jag läser inte den typ av litteratur som vinner Nobelpriset. De allra flesta år har jag sällat mig till den stora skaran som säger "Vem???". Kan ju ändå roa mig med att titta vilka som ligger bra till på diverse spelsajter. Adonis toppar. Ja, han har varit med i försnacket i flera år så kanske. Tranströmer och Murakami ligger också högt på listorna. Gillar Murakami väldigt mycket men han känns liksom inte som en kandidat som Akademien skulle välja. Tranströmer? Han är ju svensk så det är typ kört.

Jag tror att det blir en kvinna. Poet. Norden? Nej, troligen inte. Afrika - högst troligt!   

Kommentarer
Postat av: läsdagboken, camilla

läser inte heller nobellitt : ) trotssyndrom, eller annan orsak, vet ej.



men du skulle säkert gilla Coetzee. Onåd!

2011-10-03 @ 21:05:30
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: blogg_bohemen

Ja, Onåd har jag läst och gillat. Har läst några till av pristagarna, men det är mer av en slump. Orkar inte med tungläst och alltför seriös litteratur, tyvärr.

2011-10-03 @ 22:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0