Iphoneläsning

Laddade som bekant ner ett par böcker från Dito för att lära mig det här med att läsa böcker i Iphoneformat. Jag har nu börjat läsa Zweigbergks bok men måste erkänna att jag tycker det är svårt att läsa när jag inte håller i en pappersbok. Jag snabbläser, skummar och liksom jäktar framåt i boken. Får aktivt påminna mig själv om att hålla mig till min normala lästakt. Det är säkert en träningssak, men än så länge är jag inte frälst.

Jag kan dock se fördelar med att ha böcker i telefonen. De tar onekligen mindre plats i väskan och det går att ha flera böcker (och ljudböcker) med sig samtidigt. För de som reser mycket eller pendlar till och från jobbet måste det vara perfekt. För min del lever pappersboken fortfarande, men jag dissar inte på något sätt det digitala alternativet. Kanske skulle jag uppskatta det ännu mer om jag gav mig på det här pyssliga alternativet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0