på hyllvärmarfronten ...

... går det faktiskt lite framåt. Någon gång i sommar kommer jag att få klicka hem en bokbeställning! Jag säger bara tack och lov för bibliotek!


Clarice Lispectors bok Stjärnans ögonblick är tunn, bara 115 sidor, men trots tre försök har jag inte lyckats ta mig igenom den. Den är helt enkelt för svår och jag kan inte förlika mig med den "metalitterära tematiken". Jag ville verkligen lära känna bokens Macabéa och hennes inneållslösa liv i Rio de Janeiro, men jag får anse mig besegrad.



När det gäller Clas Svahns bok Sekter och hemliga sällskap i Sverige och världen, hade jag sett fram emot facklitterär sträckläsning, men tyvärr blev det ännu en hyllvärmarbesvikelse. Det är inget fel på innehållet egentligen, men språket i boken är så snustorrt att inte ens mitt intresse för sekter räcker för att jag skall vilja ta mig an ännu ett kapitel/en sekt. Jag lägger inte ner boken för all framtid, men kommer att använda den som ren referenslitteratur när jag behöver fräscha upp min kunskaper.

Kommentarer
Postat av: läsdagboken camilla

innovativt ord, hyllvärmarbesvikelse.

antagligen känner man det på sig och därför förblir många böcker hyllvärmare.



för övrigt verkar det som att många har samma projekt i år - sista året med pappersböcker? huuuuuh

2011-05-02 @ 12:25:32
URL: http://lasdagboken.blogdns.com
Postat av: Anonym

Det märkliga är att man ändå köpt alla dessa tveksamma böcker ... :)



I mitt fall är det absolut inte sista året med pappersböcker, teknikfientlig som jag är. Kände däremot ett stort behov av att rensa bort alla bokhögar. Hädanefter skall jag bara köpa böcker jag verkligen vill läsa. Inga borde-, måste-, skulle-inköp i framtiden.

2011-05-02 @ 18:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0