när du gör som jag vill

Den allra, allra sista hyllvärmaren har nu blivit läst, eller åtminstone skummad. Tjoho! Firar med att göra mig en extra stor latte och försjuker i en bibliotekslånad deckare.


Henrik Fexeus När du gör som jag vill - en bok om påverkan är lättsamt skriven med ett tilltal som borde passa en yngre publik (typ mina elever alltså). Ett stort plus för de så kallade pysslen som jag faktiskt roade mig med att göra och bokens alla tydliga exempel som förklarar och tydliggör psykologiska termer som priming. Har man sett hans program Hjärnstorm eller har goda insikter i butikskommunikation och marknadsföring (tack, Älsklingen!) bjuder dock boken inte på några överraskningar. Jag kände en viss mättnad ganska tidigt i läsningen, vilket knappast är det bästa betyget. Får nog konstatera att Fexeus gör sig bättre i TV än i skrift.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0