poängen rullar in

Tittade in på studera.nu och kollade mina "akademiska meriter". Med tanke på min typiska arbetarklassbakgrund är det inte utan att jag vill ge mig själv en klapp på axeln. Har jag verkligen läst så många kurser? Har jag verkligen klarat av att ta ut en lärarexamen? Ja, efter ett antal år i yrket borde jag så klart veta att jag klarat det, men det känns ändå lite surrealistiskt. Minns också hur jag på min examensdag sa att jag aldrig mer skulle läsa en kurs på högskolan ...

Förra läsåret var jag som bekant helt tjänstledig och läste in totalt 82.5 hp psykologi via lite olika kurser, men konstigast är kanske att jag utöver det läst 45 hp till i diverse kurser; Litteratur och existentiella frågor, Gymnasieskolans skrivande, Etik, Sociologi/Populärkultur och Nyreligiositet. Bara så där liksom. Av bara farten. Skall lägga till 7.5 hp i konflikthantering nu under våren, men sedan är det nog dags för en pluggpaus, så att lustläsningen kan få ta ännu mer plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0