chicago

Chicago

Lovade ju att skriva om alla hyllvärmare, även om jag inte läst ut dem och jag kom just på att jag glömt kommentera Chicago av Alaa Al-Aswany. Tyckte att Al-Aswany första bok Yacoubians hus var helt OK, men jag kanske inte direkt stämde in i den mest frälsta hyllningskören. Chicago lämnade mig dock helt oberörd. Jag läste cirka 80 sidor, men kunde inte uppbåda minsta intresse för karatärerna och berättelsen i sig kommer jag knappt ihåg. Precis som i Yacoubians hus finns det politiska dimensioner i boken, men jag tycker det bara blir trist något som förvånar mig eftersom jag i alla fall i någon mån är intresserad av den politiska situationen i Egypten, särskilt den ökande islamismen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0