tematrio - nobelpristagare



Det är några veckor sedan jag var med på tematrion, men nu är jag med igen.

Berätta om tre Nobelpristagare du gillar eller är nyfiken på.

Jag väljer tre som jag av olika anledningar är nyfiken på.

1. Harry Martinsson. Ja, det här är kanske pinsamt att erkänna men jag har aldrig läst Nässlorna blommar, men vill gärna göra det. Aniara läste jag under studietiden och minns den med viss hatkärlek.

2. John Steinbeck. Har jag förvisso läst några böcker av men det var under sena tonåren och tänker att det skulle var som att  återupptäcka honom om jag läste honom i vuxen ålder.

3. Elfriede Jelinek. Egentligen är jag mer intresserad av Jelinek som person än av hennes verk, men eftersom hennes Pianolärarinnan står i bokhyllan så kanske jag någon gång skulle ge den en chans.

Kommentarer
Postat av: Lyran

Jag har precis läst Älskarinnorna av Jelinek och gillar!

2011-12-16 @ 15:26:39
URL: http://lyrannobel.blogspot.com
Postat av: blogg_bohemen

Efter att ha läst om den på din blogg blir jag lite nyfiken, men tänker att Jelinek nog kräver lite för mycket för att jag skall kasta mig över henne just nu.

2011-12-19 @ 18:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0