bokbloggsjerka 9 - 12 december

Bokbloggsjerkan är denna vecka en favorit i repris och lyder helt enkelt:

Berätta om boken/böckerna du läser just nu?

Jag har precis läst ut en bok, Kråkflickan, och lyssnat klart på Moderspassion (kommentarer kommer snart i ett blogginlägg). Sedan ett tag tillbaka läser jag och då och då i Beate Grimsruds En dåre fri och tycker att det är en riktigt bra bok. Vi är några på jobbet som läser den och skall träffas och prata om boken den 20 december. Känns lite pretentiöst att kalla det bokcirkel för det är inte så organiserade samtal men trevligt ändå.

I förrgår gick jag en vända på biblioteket och fastnade för titeln Sov du så diskar jag. Titeln kändes så fylld av kärlek att jag inte kunde låta bli att låna hem Stig Claessons bok. Jag har precis börjat så det är lite tidigt att säga något om den, men jag gillar språket och tilltalet. Igår började jag också lyssna på Augustvinnande I Wienerwald står träden kvar. Är inte helt överens med Elisabeth Åsbrinks uppläsning men jag kanske vänjer mig.




Kommentarer
Postat av: Monika

Kråkflickan har jag läst och gillat. Har nästan bokat del två, men väntar tills efter jul. Tror jag. Serier omfattas ju inte av köpstoppet :)

2011-12-10 @ 19:01:34
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: blogg_bohemen

Köpstopp är ett ständigt gissel i bokbloggarnas värld. Jag har lärt mig min läxa och hoppas slippa köpstopp ett bra tag framöver. :)

2011-12-10 @ 19:08:59
Postat av: Böcker & sånt

Jag har stått och tittat på Kråkflickan nere på bokhyllan på Konsum. Har dock inte vågat mig på att köpa, eftersom omslaget ser så obehagligt ut. :-/ Gillade du den? :-)

2011-12-10 @ 21:26:47
URL: http://booksandsuchlike.blogspot.com
Postat av: Leah Alexandra

Jag har Kråkflickan liggande här hemma. Kanske också skulle ta och läsa den. Annars är En dåre fri riktigt bra!

2011-12-10 @ 23:44:23
URL: http://rader.jackochjag.se
Postat av: Sara Pepparkaka

Det är intressant det där med hur man fastnar för att låna vissa böcker och inte andra. Det finns säkert en massa undersökningar om vad som får folk att plocka upp en viss bok.

2011-12-11 @ 08:59:06
URL: http://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com
Postat av: blogg_bohemen

Kråkflickan blev tyvärr inte någon favorit hos mig, men många har ju gillat den så det kanske är jag som missar storheten.



Sara: Skulle vara rätt roligt att läsa en sådan undersökning! Kan det vara så att man väljer böcker efter humör eller efter vad man saknar i sitt liv eller längtar efter just då? Jag hade t ex en enorm diskhög hemma ... :)

2011-12-11 @ 16:03:20
Postat av: Boklusen

Har hört flera som läst Kråkflickan och gillar den, men jag har inte läst den.

Håller med dig om titeln "Sov du så diskar jag", härlig titel!

2011-12-11 @ 19:09:34
URL: http://boklusensbokblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0