bokbloggsjerka 16 - 19 december

Så var det dags för en ny klurig jerka!

Vilken är den bästa bok som din/dina favoritförfattare har skrivit? Observera att du bara får välja en bok per författare!

Jag började genast fundera över om jag ens har någon favoritförfattare. Finns det någon eller några författare som jag verkligen väntar på en ny bok ifrån. Nja. Jag har författare jag uppskattar, författare jag gärna läser, men favorit är nog ett lite för starkt ord. Om det inte gäller deckare, då är saken klar - allas vår älskade islänning!

Arnaldur Indridasons deckare tilltalar mig på alla möjliga sätt. Bäst av dem jag har läst är Änglarösten eftersom jag finner den mördades liv vara så märkligt fascinerande. Den sjungande barnstjärnan vars liv förändrades drastiskt i tonåren och sedan avslutas i ensamhet på ett hotell. Mycket bra deckare!

Marie Hermansons Ett oskrivet blad om Reine och Angela är en sådan där berättelse som överraskar och där personerna inte alls är dem man tror att de inledningsvis är. En bok jag verkligen rekommenderar.

Cilla Naumanns Dem oss skyldiga äro problematisera bilden av biståndsarbete men är också ett mycket bra personporträtt där nästan alla karatärer ges mycket utrymme. Gillar kombon! 







Kommentarer
Postat av: Vargnatts bokhylla

Arnaldur gillar jag också mycket! :)

2011-12-17 @ 18:32:37
URL: http://vargnattsbokhylla.blogspot.com/
Postat av: blogg_bohemen

Det kargt isländska är oemotståndligt! :)

2011-12-17 @ 18:54:03
Postat av: Monika

Indriðason är ju en klar favorit, men jag kunde inte plocka ut hans bästa bok. Än. Jag har bara läst de tre första.

2011-12-18 @ 12:23:16
URL: http://bokslut.blogspot.com/
Postat av: Böcker & sånt

Jag gillade Mannen under trappen och Hembiträdet. Ska nog försöka mig på Ett oskrivet blad också. :-)

2011-12-18 @ 22:03:37
URL: http://booksandsuchlike.blogspot.com
Postat av: blogg_bohemen

Mannen under trappan tyckte jag också mycket om. Alla hennes böcker är lite märkliga och det tilltalar mig.

2011-12-19 @ 09:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0