och så en enkät ...

Precis som boktok73 är jag lite sen med att svara på enligt O:s helgenkät, men jag kan ju liksom inte motstå enkäter ...

Vad ska du läsa i helgen?
I morse läste jag ut Den blå dagboken av James A. Levine och behöver nu återhämta mig med en deckare, Tusenskönor av Kristina Ohlsson får det nog bli.

Hur ser den perfekta lässtunden ut?
Jag är väldigt förtjust i att läsa på kaféer, fast det måste vara ställen som känns avkopplande, välkomnande och helst med skön musik i bakgrunden. Hemma gillar jag allra bästa lässtunden innan jag somnar på kvällen. Måste få koppla av med en bok innan John Blund kommer på besök. Hemma läser jag nästan uteslutande liggandes på sängen, vilket ibland resulterar i en eftermiddagslur ...

Din bästa lässtund förra veckan?
Uppstart på jobbet så all lästid var bra lästid.

Hur många timmar i veckan tillbringar du egentligen i böckernas värld?
En vanlig jobbvecka blir det nog 7-10 timmar, under lediga lovveckor blir det några timmar till.

Var läser du aldrig?
I köket. Sitta på en stol vid ett köksbord och läsa är för mig helt främmande.

Vad läser du aldrig?
Böcker om vampyrer. Finns absolut ingenting som tilltalar mig med vampyrer. Vet att det i dessa tider är en aning kontroversiellt, men vi måste ju alla sålla i vårt läsande. Jag läser inte heller fantasy av samma anledning. Fantasy gav jag dock en chans i sena tonåren, men nej, det är inte min grej. Serier läser jag inte heller, men det är nog mest för att jag inte känner till så mycket om serier för vuxna.

Vilken är din favoritbokhandel?
Pocket Shop. Absolut Pocket Shop.

Du får 300kr att handla för. Vad handlar du?
Ja, några pocket är ju aldrig fel ... :) Eller så kanske jag skulle köpa en ljudbok för ovanlighetens skull. Nessers Himmel över London ligger bra till. 

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?
Aktuell eller inte, men jag svarar Carl XVI Gustaf: Den motvillige monarken av Sjöberg, Rauscher och Meyer.

Vilken ännu ej utkommen bok längtar du mest efter just nu?
Skulle väldigt gärna vilja läsa en till bok av Linn Ullmann så jag hoppas att det är en ny på gång. Hon är något av en favorit och det har gått fem år sedan senaste boken så kanske kommer det en ny snart.

Kommentarer
Postat av: enligt O

Nej, sittande på en stol läser jag sällan, möjligen på jobbet när eleverna har läslektion. Idag prövade jag att läsa i sängen och somnade som en stock. Sådär. Kul att läsa dina svar!

2011-08-27 @ 18:11:19
URL: http://www.enligto.se
Postat av: blogg_bohemen

Ja, det blev inte många sidor lästa i Tusenskönor för mig heller innan jag sussade sött. :) Man kanske ändå skulle testa det där med att sitta på en stol ... Kul att du tittade in på min blogg!

2011-08-27 @ 19:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0