nedräkningens tid

Vet allt det där med att fånga dagen och leva i nuet, men så här när solen lyser, eleverna planerar för pubrunda, bal och student och jag själv också längtar efter lediga sommardagar kan jag inte låta bli att börja räkna ner.

14  arbetsdagar tills treornas betyg skall sättas (vilket innebär att jag blir helt lektionsfri på torsdagar - tjoho!)

21  arbetsdagar till min och älsklingens semesterresa till Zürich (känns skönt att förlänga ledigheten vid kristi himmelsfärd och få ledigt 2 - 14 juni. Till Zürich åker vi 8-12 juni - jag längtar!).

24  arbetsdagar till min mentorsklass tar sommarlov och deras betyg skall sättas.

26 arbetsdagar till mitt eget, alldeles underbara, långa sommarlov börjar.


Jag ser ljuset i tunneln! :)


Kommentarer
Postat av: Västmanländskan

Härligt!

2011-04-29 @ 12:41:47
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com/
Postat av: blogg_bohemen

Ja, det känns skönt att ha lite roligt att se fram emot.

2011-04-30 @ 17:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0